Cinema News

Από τον Νεκτάριο Σάκκα

Τρία νεαρά παιδιά, δύο αγόρια κι ένα κορίτσι. Η περιπλάνησή τους στο δάσος, μία παγανιστική περιήγηση, μία αρχέγονη όσο και αιθέρια ένωση της σάρκας, της ψυχής, των αισθήσεων. Τρεις νεαροί χωρίς όνομα, χωρίς προέλευση, σε έναν κόσμο άχρονο. Σε ένα ταξίδι στη φύση, σε έναν παράδεισο όπου ο απροσδιόριστος φόβος συμπλέκεται με το σπάσιμο των δεσμών, τον πανσεξουαλισμό, την απόλυτη ελευθερία και επιθυμία. Αυτή είναι η νέα ταινία του Αγγελου Φραντζή.

Με ελάχιστα τεχνικά μέσα (μία φωτογραφική μηχανή αξίας 190 ευρώ, έναν ηχητικό εγγραφέα κι ένα laptop), με συνεργείο μόλις πέντε ατόμων και τρεις ηθοποιούς, ο Φραντζής αφήνει τη σουρεαλιστική Αθήνα που γνωρίσαμε προ 5ετίας με το «Όνειρο Του Σκύλου» για να μας ταξιδέψει στον μυστικιστικό κόσμο του φυσικού τοπίου. Το «Μέσα Στο Δάσος» είναι ένα υπαρξιακό παραμύθι, ένα οδοιπορικό τριών νέων όπου ευθύς εξαρχής γνωρίζουμε ότι είναι οι νεκροί επιβάτες ενός καμένου αυτοκινήτου. Ο θάνατος τους φέρνει στο δάσος, σε ένα τοπίο απαράμιλλης ομορφιάς όπου εξερευνούν με περιέργεια και δέος, σα να βρίσκονται ενώπιοι ενός θεϊκού βασιλείου.

Εντός αυτού του διονυσιακού περιβάλλοντος οι τρεις ήρωες βιώνουν ανορίοτα το φόβο, την απώλεια και τον πόθο, έχοντας ως μόνο τεχνητό καταφύγιο ένα πορφυρό εγκαταλελειμμένο κτίσμα, βγαλμένο από το πιο όμορφο όνειρο και συνάμα τον πιο απειλητικό εφιάλτη. Το οδοιπορικό τους είναι ο κοινός τόπος των τριών διαστάσεων που τους διέπουν και τους περιβάλλουν, της σάρκας, της ψυχής και της φύσης. Ο κώδικας επικοινωνίας βασίζεται στους ελάχιστους δυνατούς διαλόγους, καθώς κυριαρχούν οι σιωπές, τα βλέμματα και τα αγγίγματα. Τίποτα το παράταιρο, το περιττό. Ο χρόνος είναι τόσο καθορισμένος όσο σε ταινία του David Lynch. Η πορεία των ηρώων παραπέμπει αισθητικά στην αφαιρετική γοητεία που ασκεί το «Last Days» του Gus Van Sant.

Ο Αγγελος Φραντζής πρωτοπορεί στα εγχώρια κινηματογραφικά πράγματα, με μία προσωπική δουλειά που συνιστά επίτευγμα, συνυπολογίζοντας τα πενιχρά μέσα που επιστράτευσε. Παρότι χρησιμοποιεί φυσικό φωτισμό, ο φακός μίας απλής φωτογραφικής μηχανής αποδεικνύεται αρκετός ώστε να διεισδύσει στο αιθέριο των υπάρξεων και το μεγαλείο του αρχέγονου φυσικού τοπίου, αντιμετωπίζοντας με τη δέουσα ωριμότητα το εγχείρημά του. Η τρίτη του ταινία είναι μία τολμηρή δημιουργία που αναμετριέται θαρραλέα με τον πειραματισμό, επενδύει πολλά στον πρωτόγονο ερωτισμό και τη σεξουαλική ενέργεια που αποπνέει, δεν αγκομαχά κάτω από το έντονα αφαιρετικής λογικής σενάριο και προσφέρει εικόνες μαγικές με φόντο τα υπέροχα τοπία της Ηπείρου και της Μακεδονίας. Από την άλλη, το «Μέσα Στο Δάσος» είναι ο ορισμός της ταινίας που αφορά ένα εξαιρετικά περιορισμένο κοινό, αφού απέχει έτη φωτός από το συμβατικά αφηγηματικό σινεμά. Κοινώς, είναι ένα φιλμ που απευθύνεται αποκλειστικά στις αισθήσεις και το συνειρμό του θεατή, αποκλείοντας οποιαδήποτε άλλη συνήθη νοηματική εμπλοκή. Ευτυχώς όμως, που υπάρχουν ακόμα ταινίες που δε νιώθουν την υποχρέωση να συμβιβαστούν μπροστά στις εμπορικές επιταγές.

Advertisements

Ένα Σχόλιο to “Cinema News”

  1. δείτε μια κριτική που μπορεί να σας ενδιαφέρει.

    http://www.cineworld.gr/?cat=17

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: